Monday, May 27, 2013

GRÚZIA Demnet policy officerként van szerencsém Tbilisiben tréninget szemlélni, résztvenni, hozzátenni, Internatinoal Visegrad Fund-os EaP-os projekt keretében. …az első napi alábbi bejegyzések kicsit tán kuszák, most így hétfőn, mivel vasárnap este 8 után indultunk Budapestről, s itteni idő szerint (2 órával később van itt, s télen 3-mal is) hajnali 4-re értünk ide.. szóval kicsit kifáradtan, tán elírásokkal, de most ez van. du háromnegyed 5: …hát mostanra azért rendesen beüt, hogy nem aludtunk eleget - pedig próbáltunk - Varsóból Tbilisibe 3 ó 10 perc a repülés, csak hideg vacsi volt, egy nem túl jó szenya, aztán bealudtunk, majd ' 2 órát, s a reptéren várt az itteni civilektől egy hapi, jó kis tömör erős fickó, kisbusszal be a városba a GW Bush streeten (amióta itt volt Bush, első hivatalban lévő usa elnökként, így hívják a reptérről bevezető utat), s el a Szilviék hoteljához, ami a "budai" oldalon van, ahol a hegy tetején áll a "Mother of Georgia" szobor is, igen nagy nőalak (szinte mint nálunk a „Tolltartó”) egyik kezében karddal, másikban valszeg' valami boros-edénnyel - aki barátként jön, azt utóbbival, aki ellenségként, azt karddal fogadja... nade szóval nem messze onnan lent van a Freedom Tér, ami felett kicsivel van a hotel, ami igen központi az óvárosban, de az utcák nagyon durva állapotban vannak, feltúrás, vagy csak úgy (későbbi kiegészítés: azóta láttam, hogy leginkább a járdák vannak rossz állapotban sokfele, az utcák csak némelyik negyedben; ja és van pár rész, ami meg teljesen fel lett újítva az utóbbi években) -- a házak körbe gyönyörűek, sok sok helyen van kilógó fa-alapú balkon, akár hosszú sor, faragásos, többnyire beépítetten - -csodaszépek.... …persze közben szinte mindegyik kopott is; …ja és befele jövet lehetett elbambulni, ahogy a folyócska kanyarog, az egyik partja egy 50-80 m(?) magas függőleges sziklafal, aminek a tetején végig sorban az előbb leírt fabalkonos házak, csücsülnek a sziklán, néhol kőbevájt vagy odatámasztott létra megy kicsit lefelé egy-egy barlang-szerű lentebbi teraszhoz... -- állati jó; ... s vannak extra modern épületek is, üvegpalotácskák, s furcsa mások, pl egy "tampon"-nak becézett gyalogoshíd, s egy mintha-gombákkal-lenne-befedve típusú nagy épület... …nadeszóval a hotelban én is Szilvi szobájában aludtam még kb itteni 5:15-től 8:15ig, csak úgy ruhástul elnyúlva az egyszemélyes ágyon, kabáttal betakarva a derekamat - kinyúlás. Szilvi még matatott, kipakolt, stb - én elaludtam. Reggel meg le tudtam ott zuhanyozni, tiszta inget venni, s le a hallba, ahova jött értünk u az a fickó,s elhozott a "pesti" oldalra, ahol az iroda van. ….azóta itt nyomjuk az irodában, van egy erkély (nem fabalkonos, csak sima ), az utca fölött, első emeleten,, kis kereszteződés, nagy platánfa. 14 különböző NGO-tól 14 arc ül körbe, alig páran beszélnek angolul - van egy szuper tolmácsunk, aki az egészet nyomatja ha mi beszélünk, akkor angolról grúzra, ha ők, akkor fordítva. …már töltődnek fel a képek - s remélem, felmegy az a pár kisvideó is, amiket csináltam - van köztük, amiket a repülőn, amikor fentről lefele menet belemerültünk a felhőrétegbe - s Lottinak s Vilinek rábeszéltem – remélem, az meglesz, akkor nézzétek meg! …JA, a lengyel tréner csaj az főleg Kenyában él, az egyik ottani slam-ban főleg a nők helyzetéve foglalkozik (kb 65%-jét azon nőknek, akik ott - ama specifikus durva slumban - elmennek a public toelettre-re (főleg éjjel), megerőszakolják.....brrrrr - s nincsenek többnyire wc-k a kis lyuknyi otthonokban)... …Az ittani iroda - Civitas Georgica - az nagy,szép, de - ahogy szinte minden de minden - igen-igen lepattant, lepukkant, kopottas, mondhatni. De ennek van egy speckó bája, nekem pl bejön. A hotelnek is, ahol voltunk, fura, régi-szaga volt - majd látjátok a képeken, hogy kb milyen atmoszféra --- s na valszeg’ akkor az én hatodannyiba kerülő hostel-em lesz valami RIKÍTÓAN FRISS... (kieg.: azóta kiderült, tök jó kis hostelt találtam, frissen festett szobákkal, s eddig mindig volt melegvíz is :-) ) ...ebédre finom lepényes töltött cuccok voltak - nevüket nem kérdeztem - folyton valami másról kellett beszélni - pl megjegyezte nekem az egyik résztvevő. hogy finom nagyon a …és a grúz írás gyönyörű.

No comments: