Wednesday, April 2, 2008

beindulás

Márc 30 -vasárnap

Többnyire bent maradtam a hotelban, csunya idő – esős – elmentem ebédelni – de csak egy boltig jutottam – a tegnapi naptól s az egész héttől fáradtan – bevásároltam, hogy kis szobám kis konyhájában csináljak magamnak kaját.

Délelőtt igaziból "csak" aludtam s a blogot irtam, a tegnapot - délutánra már majdnem nekiindultam, de aztán inkább nekiestem a programomnak, hogy legyenek plussz találkozók még itt Washingtonban, NYCity-ben, s Bostonban.

Éjjel 3-ig dolgoztam mindezen- de haladtam.

-

Márc 31 - Hétfő

Első „bevetési” nap, nekem előbb a NIRS, Nuclear Information Resource Service, aztán Departement of Energy –

NIRS-hez sokat kellett kifele menni – reggel egy taxi nem akart elvinni – ahogy a másik taxistól kiderült, nyilván a rövidebb, belvárosi, jobban fizető fuvarokra hajt. Fuck him s excuse my language.

Szép úton vitt a taxi – bár külvárosi esős hangulatban.

Michael Mariott jó fej, majd’ két órát beszélgettünk – nagyon sokat elmondott az usa nukes és egyéb energiahelyzetről. Rálátás, átfogó, gyors összegzése - tényleg mázli ezen szempontból ez az út, hogy lehet sok profi fejjel találkozni, beszélgetni .

Aztán metróval haza, vettem napijegyet. Illetve nem is haza, hanem a Department of Energy-be – nagy épület, szép környék, a Mall-nál.

Korábban értem oda, mégis késve értünk fel az értem lejövő csajjal, mert nagyon megnézték a laptopomat– komoly 5 fős társaság várt már – szél, nap, geotermál, hydrogén és egy policy-s + weatherization csávó, aki büszke volt a MEM-re, Bush klímás különutasságára--- a többiek korrektek voltak. Én kinyúltam azért – figyelni kellett nagyon – s ők is kérdeztek rendesen.

Utána vagy másfél óráig elnézegettem lent a lobbiban a Manhatten Terv + egyéb energiás fejlemények kiállítást, ott figyel Leó és Ede is - én meg odafittyentettem egy 20 éves Csernobil -pénzreragasztós matricát a biztonság kedvéért.

-

Utána átsétáltam a szemközti Smithsonian kastély-kertbe, kétoldalt múzeumok, afrikai, s másik – s találtam egy óriási esernyőt, s szemergélő esőben császkeráltam körbe, s utána át, evés célzattal – s be a National History Museumba – ahol nagy elefánt, afrika hangok, madarak, sok fossil- ősgyík csontváz - -és eljutottam a Fossil Caféba, ahol ölég szar kaját ettem s ittam egy kis bort – s tanulmányoztam a múzeum-térképet.

Aztán séta az emberi ősökig az ős-ős korokon át – hogy a homo sapiens sapiens maradt egyedül - s hogy csak cirka 100 – 130 000 éve vagyunk eme formában – s hogy a HOMINIDES –nek vagy 14 alfaja volt eddig – s nőtt az agyunk- - : - ) .......jól esett mindezt újra látni, komolyan!

Végig kopogtattam jó hangosan a dobogós padlón a talált esernyőmmel - - tuti sokak agyára mentem – ill sokakéra nem, mert szinte üresek voltak azok a termek.

Aztán néztem afrikai cuccot, 3 teve elcipeli a favázas fű-takarós borítású szomáliai kunyhót, amit 3 óra lebontani, fél nap felállítani – csak asszonyok melója, stb. Az afrikai rész hangvétele, ahogyan tálalta a fekete kultúrát, s történelmet, teljesen ok volt, nagyon tetszett.

Aztán már zárás előtt felfutottam az emeletre, ahol átsiettem a koreai kicsi új részen – s aztán ki kellett sétálnom, őröktől kísérve („we clear the building”) sok szép fotó-kép között – aztán kint megnéztem a teljesen elkövesedett fatörzseket – tiszta achát (?) az egész, nagyon klassz.

Utána mentem haza – hotel, lepakol, átöltözik, s majd a többiek után Georgetown-ba, ahol egy gyógyszertárban tali: Chak Hee (Korea), Antónia(EU - UK), Nafees (Banglades), -- majd Chak Hee haza - s mi el sörözni – megszólítottam két fiatal embert., hogy ugyan hova menjünk – egy csodaszép marokkói leányt – s vele egy kanadai diplomatát – velük séta el egy jó kocsmáig.

Ott két sör. Kis duma Nafeesszal, majd Antóniával fúzióról, biofuel-sról, stb, stb…

Majd mikor indultunk haza, én elmentem még sétálni – fel a dombra, ahol nagyon szép kis parkot találtam, majd hazafelé egy igazi burgeres-pizzást – ahol az első finom amcsi hamburgert ettem . Nagy volt, sok hÚssal és sok sajttal és egyebekkel. Finom, vissza akarok menni!

-

- Április 1 – nem is volt itt a bolondok napja nekem.. : - (

reggel kicsi skype-olás Borival.....

majd rohanva készülés a mai megbeszélésekre - … mi is volt, jesszum , nem jut eszembe már most sem…

ja, igen: 10 után kicsivel beértem az itteni GP irodába (80-100 fő, a SF és an Anchorage –azaz az Alaskai irodákkal együtt, két ügyvéddel, 9 régebb óta + 6 új városban utcai DD= canvas fundraisinggel)– ahol nem volt még mindenki bent – illetve Chris Miller Head of Climate and E Camp igen – aranyos csávó.

Sokat segített, ő is, s Kert Davies is, aki a Head of Research.

Délelőtt ők is, én is dolgoztunk, majd közös ebédre lementünk.

Jó kaja, vmi barbeque-s cucc szembe az irodával – JA , csájnatáun kapu közvetlen közelében van mindez, klafa hely.


Kijöttem lapos aggyal – kis séta a la Chinatown – majd fotózás, nagy épületben hokimeccs - előtte sok piros ember – mind azt hiszi ,, hogy ők is játékosok? S van, akiből jó sokan vannak.. – police rendőrmotorosok Harley Davidsonokkal …-

Lebutult nézelődés.

Majd metró – irány a töbiek –Chak Hee írt sms-t, hogy hol esznek –de rossz megállót mondott a csávó aki segített, s utána már nem bírtam továbbmenni –degeszre tömött nehéz hátizsák, fáradtság--- indultam haza.

Itt csináltm reggeli típusú vacsorát - -3 virsli felszeletelve hosszában kicsit megpirítva majd ráütve 3 tükörtojás….+ kinai leves – és csoki és ananászmaradék.

S rossz vietnami háborús film, s megyek aludni....

-
Április 2 - Szerda

Elmaradt egy találkozóm az itteni egyik kb "nagy öreg" energias ngo-s arccal, ken bossong never showed up - nade majd tán holnap - mindez a 3. nap washington -district of columbia.
S itt ülök, ahol a találkozó lett volna - szóval nem tudok mérges se lenni, érdemes megnézni, szuper hely, Google-ba ezt kell az Image keresőbe betenni (nem fér el itt a link, amit megadot nekem..):

robert and arlene kogod courtyard

http://newsdesk.si.edu/images_full/images/museums/reynolds/courtyard_construction

/Courtyard_November/Courtyard%20November.jpg

http://images.google.com/images?gbv=2&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&q=robert+and+arlene+kogod+courtyard&btnG=Search+Images
...a Smithsonian Raynold's Center belső udvara - a múzeum részkbe majd eztán tán kicsit beleszagolok.
Ma voltam a UNEP-nél a N-Amerikai szekció comms' head-del és a ex deputy executive directorral, aki most senior advisor, beszélgetni - egész normaálisak voltak, bár azért kicsit több optimizmus jól esett volna a részükről...
Egész megörültek az öteltemnek, s fel is jegyzetelték, hogy csináljanak már végre egy megújuló energiás ÉS/VAGY energuahatékonysági dijat, nemzetközit, nagyot, "arra érdemeset.."

Utána voltam még a Bank Information Center-ben - okos emberek ott is,, jó beszélgetés volt a Világban, illetve az International Financial Institutions, az IFI-k szerepéről, változásaikról, stb.

Ma megint végre süt a Nap, remek, ingben lehet szaladgálni - megyek is utamra a Kogod Courtyard-ból. Aloha.

No comments: